Popular Posts

Saturday 18 June 2011

18/06/2011-jalan jalan time;)

Assalamualaikum...rsenye dah lame x update story kat blog ni kn? so,hri ni aku nak kongsi about my story kat korg..before that..aku nak ucapkan slamat menunaikan ibadah puase sunat pd bulan rejab ni...smoga mendapat keberkatan dari illahi..amin...ok...berbalik pd citer aku td...aku just nak cerite apa yg trjadi mse aku g bercuti smlm...hidup ni ade pelbagai ragam kn?dalam setiap perjalanan dan peristiwa yang berlaku di sekeliling kite semuanye sudah tertulis..dan bile ia nye trjadi ade yg memberi pengajaran dan ade yg meninggalkan secebis kenangan manis..
  pagi semalam mse tgh2 dok chit chat dgn mak,aku tergerak hati nak pelawe mak aku g jln2 kat jln TAR.. sje nak shopping ckit2...hehe...pastu plan punye plan..x jd...mak bg cadangan g umah akak aku yg bru kawen tu kat pantai dlm..aku pun follow je la...g ngan mak aku naik train komuter dari bdr tsek selatan,ke KL sentral then tukar train turun kat pantai dlm.uishh berejam2 aku ngan mak aku tggu train mse kat bdr ts.bile train smpai je....twu2  je la kan semua org berebut2 nak msuk,almaklumlah..takut terlepas train.mmg berasak2 le smlm...dah mcm sardin dlm tin kiteorg kat dlm tu..dgn panas nye...berpeluh2 nak tggu smpai..aku ngan mak aku msuk kat coach wanita..so x de le lelaki kat ctu kan...hehe..
   then....smpai le kami kat KL sentral...aku sempat lg shopping bju kat ctu..hehe...murah2 lak tu..ape lg kn..serbu je la..huhu..selesai je beli n belah..aku ngan mak aku bergegas beli tiket untuk ke pantai dlm.train pun smpai serentak waktu tu.nsib baik sempat kalau x terlepas la...nak tggu next train lmbt la alamatnye...ok..dari KL sentral ke pntai dlm hye 10 minit je.angkasapuri...then...dah smpai...
  pastu x kan nak dok je kn kat umah akak aku tu..so aku pun ajk le die ngan suami die g tgok wayang kat mid valley..nsib dorg sporting ..so kiteorg gerak tgok wayang kol 5 pm..naik kete kwn abg ipar aku.




                                                                                      
                                           hehe..ondway nak msuk kat car park


                                                                             
                                                                               
                                                                                 


plan2 nak p tgok citer karak.malangnye...dah x de lak cter tu ditayangkan kat ctu..hurm...akhirnye....kiteorg tgok cter seram thailand....ladda land.sbelum nak beli tiket tu paham2 je la kan...kne beratur panjang..uishhh ramai btul manusia kat ctu..berejam2 nak tggu .tp x pe..sbb nak tgok gak...beratur je la kan...hurm...mse aku ngan akak beratur..ade 4 org guys ni beratur kat dpn aku..punye la memekak..bersembang dgn kwn2 die mcm dlm gua.ish2...ragam2...pstux reti nak berdiri diam2....asyik terlanggar aku je...sabo je la....
      then,beli tiket untuk 4 org...start kol 7.sbelum start kiteorg jejalan dlu g minum ..                                                          
                                                                                                         
                                              
ni akak aku yg bru kwen tu...siti fatimah...

abg ipar sulung dlm keluarga aku....malek

pas kiteorg minum2......tgok jam kat tgn still awl lg....kiteorg pun g le singgah kat wonderland.kat dlm ni ade pelbagai jenis haiwan peliharaan..like kucing,arnab,burung,iguana,ikan,sugar glider.geram aku tgok...comel2....ade sekor arnab ni bkn main besar lg..first aku tgok arnab yg sebesar itu..nak amik pic x boleh coz itu peraturan kat ctu.....so x de kenangan...em..x pe la...enjoy kat ctu....


wonderland...........................................................................................................................................love u......................hoho....pastu tibe la msenye....nak gerak g cinema...smpai2 je terus msuk n pilih tmpat duduk...dpt tmpat barisan kedua dari hadapan n tgh2....punye la sakit leher melangut..adoi..haha..x pe2...enjoy..coz cter ladda land ni mmg lyn...mmg seram giler...terkezet2 dgn suspens.org lain dlm tu pun enjoy gak.then aku x sangka lak guys yg memekak mse beratur dgn aku td tgok movie yg same.dok kat site blkg aku lak tu..adoyaii.....huhu...ape2 pun....sape2 yg nak g movie tu lyn le pulak citer ladda land ni..aku x nak citer coz seram sgt.


lyn pop corn..

ni mse kat wonderland...curi2 amik gmbar.hehehe

ending cter smpai kol 9.pastu terus la blik..kesian mak aku tinggal sesorg kat umh tu.....dlm perjlnn nak blik tu ternmpak lak kat tepi jln ade psr mlm,so singgah le jap.beli mknn ckit.first time aku jmpe org jual apam balik yg berintikan cokelat ,pulut itam n cendol..tgok mcm sdp,so beli le satu.mmg sedap giler,kalau aku twu sesedap itu aku beli bnyak2...hehe..then aku pun dah pancit,pnt sgt,tibe msenye untuk pulang ke rumah ku di cheras...dlm perjlnn dlm kete aku terpandang ke atas langit, n terlihat betapa cntinknye bulan terang wktu tu..nak amik pic,tp x berapa nk jelas.

yg terang tu bkn bulan ye..tu lampu jln....hehe
ok....stakat ni sje corat coret yg aku nak kongsi....alhamdulillah..x de perkara yg buruk berlaku....adiusss...wassalam..

No comments:

Post a Comment