Popular Posts

Friday 3 June 2011

ANTARA PILIHAN HATI DAN KELUARGA.

Assalamualaikum semua.....erm..kali ni kan aku tetiba nak update kat blog aku ni tentang soal hati.
semua org mempunyai hati dan perasaan..pernah rse mencintai seseorg dan di cintai.tipulah kalau ade yg kate x pernah ade FEEL kan.....maybe ade di antara korg yg dah bnyk kali bercinta dan bertukar2 pasangan.sbb nye tu....semua org ade sbb tersendiri.mungkin sbb x de jodoh ke ape ke kan.wallahualam..hanya allah shj yg twu.mcm aku sendiri,sebelum2 ni dah dua kali couple.first couple x menjadi.sbb nye...ermmm...biarlah aku je yg twu.just nak ckp,dah x de jodohkn.mmg dah takdir die bkn untuk aku,and aku bkn untuk die.Lg pun hak org kan...x kan kite nak rampas.x kan nak runtuhkan rmh tangga org kan.....ish3...x baik tu....Haaaa...mesti korg dh dpt jwpnnye kan sbb ape kiteorg putus.Kalau dah twu..x pe.......
 Alright..lps tu aku bercouple untuk kali ke dua.ermmm..kali ni pun x menjadi sbb aku sendiri keliru dgn perasaan sendiri!aku x de perasaan syg langsung dkt die.tp mcm ne aku leh couple dgn die ek?hoho..akhirnye...aku sendiri yg mntk putus sbb aku x nak main2kn perasaan die.lebih baik aku terus terang je kn.OK....fullstop!! x nak citer psl dorg dah.
  And now...aku ketemu cinta baru yg hadir dan datang tanpa aku sendiri duga.pertemuan kiteorg semuanya gara2 fb.citer ni aku dh update kat blog aku bru2 ni.so x yah citer bnyk la kan.Aku happy berkawan n bercinte dgn die.walaupun ade sesekali bertikam lidah..its normal la kan.....aku dah knl dgn family die.n family die baik sgt.dlm family aku.just kakak aku n mak aku je yg twu kami bercnta.mse mak jmpe die n family die kat wedd akak aku hr tu,mak nmpk mcm ok je...n setuju dgn hubungan kiteorg.Sbb kiteorg dh plan lg 2 or 3 tahun lg insyaallah kalau ade jodoh,kejinjang pelamin la kami berdua.
                           

                                                                  PENGHALANG
Korg korg yg prnh bercinta ni mesti pernah di halang atau ade yg jd penghalang dlm hidup korg kan?
ade la sorg lahabau ni,minat kat aku n maybe nak jd kan aku teman hdup die.eiuww....sorry k...aku x berminat.walaupun aku baik dgn kau,x bermakne aku ade feel mcm yg ko feel.bknnye kau x tahu aku dah ade bf.tp kau sje je..cri pelbagai alasan supaya boleh dpt aku.mentang2 mak aku dh knl kau kan..tp sorry k....aku mmg x berminat!yg mak pulak ntah nape tetibe sbut psl die n tye kalau satu hr nti  KALAU die yg jd teman hidup aku mcm ne.adoiiiii......SERABUTTTT! dah kne manderem ke mak aku ni?????????? kalau x sebut name die x boleh ke!?aishhh....X SUKE X SUKE X SUKE ......siapa yg x sedih kan kalau kite dh ade pilihan hati n tibe2 ade yg cuba nak jodoh2 kn kite dgn org lain.cara mak aku ckp tu mmg wat aku PENING! adoyaiiiiiiiiii...................aku bkn nak ckp mak aku x suke dgn bf aku skang ni.tp bile ade yg cuba nak msuk n potong line.....mcm ni la jd die.
 
Hurmm..ape2 pun aku berjanji dgn dri aku,aku x kan kwin dgn org lain selain pilihan aku skrg.aku sanggup jd ANDARTU ! cinta x boleh di PAKSA! 

                                     perkahwinan yg di lakukan dgn paksaan.tgok muke pun x ceria kan
                                                             
                                         hopes kami di satukan seceria pasangan seperti ini.

 * aku bkn gatal nak kwen cpt,biar lambat asalkan dgn pilihan hati.
 * penilaian ke atas seseorg tu jgn di nilai dri luaran,tp nilai dr dalaman.
 * jodoh semua di tangan tuhan.andai di takdirkan kami bersatu,alhamdulillah

                                        BERDIAM DIRI ADALAH LEBIH BAIK.
                                         ISTIKHARAH UNTUK PENYELESAIAN               WASSALAM..
Yang baik dtgnye dr ALLAH
Yang buruk atas khilaf kite sbg manusia
                                                                                                                                     

4 comments: