Popular Posts

Monday, 6 June 2011

CORAT CORET DUNIA..

         Assalamualaikum semua...semoga hari ni kita semua berada dlm keadaan yg di redhai oleh allah...amin..
       
     Dlm tgh gatal2 tgn klik ke wall n wall member2 dlm fb,tiba2 terlihat satu gmbr yg sgt cntik.aku pun klik la...nak tgok full pic.pastu terlayan lak...tgok gmbr yg seterusnye...hehe..almaklumlah...pantang tgok gmbr2 yg cntik.rupe2 ye...ownner nye gmbr adlh seorg photographer..patut le cntik sesangat.huhu..lyn kn aje lh....


   then..dlm fb ni ramai yg letak gmbr mse dorang g bercuti,mse tgh function,majlis kwen dn sbgainye.semua tu di letakkan sbg memorial dan kenangan..dgn pelbagai gaya dan pose.yg tu no hal la kn..aku pun mcm gitu juge..huhu.pastu...tetibe aku ter....nmpk kat halaman utama kat fb aku satu gmbr yg agak 18xxx.nauzubillah...tersangat lah lucah. betapa rendahnye moral seorang gadis melayu dan islam( mungkin pd nme je).melacur dan menawarkn diri dlm fb yg satu dunia boleh tgok.mengambil gmbr dlm keadaan tidak memakai seurat benang pun.ni la duni akhir zaman.x sanggup aku tgok lame2.aishhh wat dosa mata je.


  then..bile aku renung sndiri dan berfikir,rse sedih dan kecewa dgn umat manusia yg bergelar islam pd zaman kini.tiada perasaan malu.malah bangga dgn ape yg dorg buat.mudah nye seorg insan yg bername lelaki melihat tubuh dan mahkota anda dgn free of charge.ingatlah..dari mane dtgnye kite dan seterusnye begelar manusia.siapa yg menghidupkan kite,ingatlah asal usul kite.dunia hanyalah sbg permainan yg telah di caturkan oleh allah.semua yg ade di dunia ni bkn semua boleh kite ikut.ingatlah balasan akhirat amatlah pedih.jadilah wanita seprti dlm kalangan isteri2 nabi.


  wahai wanita...peliharalah kehormatan anda.jadilah kite dari kalangan para syuhada"bertaubatlah selagi berpeluang.semoga kita manjadi salah satu bidadari di syurga yg di idam2kan kelak....wallahualam...
                                                Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka, atau bapa mentua mereka, atau anak-anak mereka, atau anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya.




            semoga kite sentiasa berada dlm lindungaNYA....
sesungguhnya kita sbg manusia harus manjadi kn diri sbg seorg pengembara yg sentiasa mencari ilmu akhirat.

jika ada salah dn silap dlm penulisan bolg ni.hrp di maafkan.


YANG BAIK DATANGNYA DARI ALLAH
YANG BURUK ITU DARI KHILAF KITE SBG SEORG MANUSIA.

No comments:

Post a Comment